onsdag 13 augusti 2014

Kalle

Jag hörde om en katt som heter Kalle på radion idag. Han hade en (o)vana att lägga sig mitt på vägen eller i bästa fall bredvid trottoaren. Under vårterminen så brukade han ligga på skolgården men när skolan slutade så flyttade han ut till vägen för att få den uppmärksamhet han ville ha. Det värsta var att han hörde väldigt illa, så en dam som bodde i närheten (husse och matte jobbade vad jag förstod) skaffade en varningsskylt
Efter det att hon satt upp skylten, så saktade bilarna in och när de såg katten ligga vid trottoaren, så gjorde dom en stor sväng förbi.
Det där lät precis som det skulle handla om vår Nils. Han ligger också gärna mitt i vägen för att kunna hälsa på dom som kommer och ska hämta posten eller bara promenera förbi. Normalt är det inte så där värst mycket biltrafik förbi vid oss, men just nu i dagarna är det väldigt trafikerat av lastbilar lastade med stora tunga stenblock, på väg upp till en stenkross. Det beror på brobygget en bit härifrån. Vi får hoppas att det går bra.
Den här skylten tyckte jag var riktigt kul.
En sån skulle vi kunnat ha, på den tiden vi hade får.
  • "Jag kan inte lära någon något. Jag kan bara få dom att tänka." Sokrates 470 f.Kr - 399 f.Kr. Grekisk filosof.
Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar