söndag 31 augusti 2014

Hemma igen


Så var då semesterresan till ända och jag och maken tillbaka välbehållna i Hansgården. Ja, välbehållna förresten. Jag tappade 4 tänder sista dagen, men det var allt.
Ja nu låter ju det här värre än vad det faktiskt var. Visst, jag tappade 4 tänder men det var en brygga. Den satt i underkäken, satt lite löst och skulle åtgärdas efter semestern. När vi satt och drack eftermiddagskaffe den sista eftermiddagen på ön, så släppte hela bryggan. Egentligen så var det ju inte hela världen för det skulle ju som sagt åtgärdas efter semestern, men för det första så fanns det kvar en del VASSA små tandflisor som tungan hela tiden hakade upp sig på och för det andra så blev det väldigt svårt att tugga.
Jag köpte emellertid ett paket tuggummi och tuggade med möda i hop en klut som jag satte över det vassa stället och så var det bra ett tag. Nu sitter jag här och längtar till i morgon då jag har en tid hos min tandläkare. Det ska bli riktigt skönt.

Fullt så illa som här är det INTE
  • "Arbete fascinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar." Jerome Klapka Jerome. 1859-1927.  Brittisk författare.
Vi hörs!

1 kommentar: