torsdag 14 augusti 2014

Brobygge

I dag har jag gjort nåt som jag inte trodde om mig själv. Jag ringde till tandläkaren och bad dom dra ur en tand!
Det började i går kväll med att jag fick så ont i en visdomstand. Det har varit början till inflammation i tandköttet, men min ordinarie tandläkare hoppades att den skulle läka ut. Det gjorde den inte och nu blev det riktigt ont. Som tur var fick jag en akuttid hos en annan tandläkare i Leksand, eftersom min ordinarie hade semester. Så efter en röntgenplåt och 2 bedövningssprutor så kunde tanden dras ut. Väldigt skönt eftersom det var mycket var som kom tillsammans med tanden.
Maken tar en tur ner till det pågående brobygget varje dag och där händer det saker. Stora stenar är bortforslade och ersätts med grus. I dag så kom det betongvalv som nu ska sättas på plats. Ja, det är spännande att följa.
På de här betongfundamenten ska nu betongvalvet fästas
Här - nedströms - är det breddat och borttaget stora stenar
  • "När du har brister, var inte rädd att överge dem." Konfucius 555 f.Kr - 479 f.Kr. Kinesisk filosof och religionsstiftare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar