söndag 10 augusti 2014

Jakt och broreparation

Vinden svalkade idag. Visst var det varmt men när solen gick i moln och vinden tog i, ja då var det skönt.
Jag tog ett tag i trädgården. Började på förmiddagen med ett uppehåll för lunch, och så slutade jag nyss - 16.20. Riktigt bra dagsverke blev det och det blev faktiskt en del gjort också. Jag flyttade lite plantor och tog bort andra som jag tröttnat på, men det gällde att ha vattenkannan med hela tiden för jorden är torr som aska och de nyplanterade växterna måste ha fukt för att klara sig.
Det märks att jakttiden närmar sig. Den 16 augusti får man börja skjuta hornbärande rådjur. Maken/jag skriver ut jaktkort  och idag kom det två personer som ville ha. Det blir säkert fler i veckan som kommer.
Almobron kommer att stängas av från och med i morgon och fram till slutet av augusti. Då ska man - äntligen - lägga ner en ny och större vägtrumma och sen förhoppningsvis laga till vägen. Visst blir det lite annorlunda att åka runt när man ska till Leksand, men det ska samtidigt bli skönt att bron blir lagad.
Så här såg det ut sommaren 2012
  • "Gud skapade mannen, men så sa han: Nej, bättre kan jag nog! Och så skapade han kvinnan."  Adela Rogers St. Johns 1894 - 1988. Amerikansk journalist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar