onsdag 6 augusti 2014

Gelé och skorpor

Gamla Nils 16 år
Temperaturen idag var riktigt nådig, 17 grader och trots att jag hörde att det regnade ute, tidigt i morse, så var det inget utslag i regnmätaren.
Jag hade hittat ett recept på Röd vinbärsgelé med salvia i en tidning och det tyckte jag lät gott. Jag var ut och plockade av 1 liter vinbär och lite salviablad och skred till verket. När sen de kokta bären skulle rinna av i silduk, så passade jag på att göra en sats med "Moster Emmas goda skorpor". Gott att ha lite hembakat, det har ju blivit lite dåligt med det under den här värmeböljan.
Jag tog upp min lök häromdagen. Skulle egentligen ha väntat till Brynolf-dagen den 16 augusti, men några dagar hit eller dit kan väl kvitta. Nu hänger den i alla fall på tork uppe på höskullen.
  • "Ärelystnaden är lik en flod. Den ser sig aldrig om." Ben Jonson 1572 - 1637. Engelsk författare



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar