fredag 8 augusti 2014

Poddar och paraffinolja

I går kväll vid middagen med familjen, så fick jag lära mig en hel del. Jag har många gånger funderat på vad det här med ipod, podcast och podradio är för nåt. Nu vet jag och jag har till och med laddat min iphon med en del "poddar". Det är nerladdade radioprogram som man kan lyssna på utan att vara uppkopplad på nätet. Jag tänkte att jag skulle ha nåt intressant att lyssna på när vi flyger till Grekland och sen hem igen. Man kan ju också lyssna när man är på stranden. Jag hittade många intressanta program under rubriken "P3 Dokumentär". Jag lyssnade på ett i dag, nämligen "Krügerkraschen" Det var intressant.

Vi har ett köksbord som är av obehandlat trä. Träet torkar ur och man får smörja in det lite då och då. Det gjorde jag i dag. Jag använder paraffinolja och efter behandlingen blir bordet som nytt. Jag stryker ut oljan med en degskrapa så den ligger jämnt över hela bordet sen tar jag bara en eller två vanliga bomullstrasor och torkar av överflödet. Efter en stund så är bordet torrt och fint. Samma kan man göra med skärbrädor av trä eftersom oljan inte innehåller några farliga ämnen.

  • "Hat orsakar många problem på jorden, men det har aldrig löst några." Maya Angelo 1928 - 2014. Amerikansk författare.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar