torsdag 10 april 2014

Trött

Trött, tröttare, tröttast. Det är jag det. Kan inte förstå men det kan ju vara en mängd orsaker. Jag tänkte att jag skulle få komma till Läkarstationen och få ta ett par blodprov, men det var lättare sagt än gjort. Först måste jag tala med- eller besöka en läkare och det var inte heller så lätt. Besöka en läkare verkade näst intill omöjligt, men en läkare kommer att ringa till mig om en vecka !? Sen får vi väl se då.

Jag har i alla fall varit på Lantmanna i dag och köpt några säckar med kogödsel som jag ska ha i mina odlingslådor. Jag har ju Blomkål på gång, likaså har jag planterat vitlök som ska sättas ut och så köpte vi en liten låda med sättpotatis - delikatessorter.
Ja, jag vet att det är för kallt än, men det ska förberedas i landen och sen kan man ju hjälpa till att värma upp med hjälp av fönster eller odlingstunnlar. På Lantmanna köpte jag också kompostgaller för att göra i ordning en lövkompost.
Delar från dagens "shoppingtur" på Mårtas
  • "Ju mer man sover desto mer vill man fortsätta." Danskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar