fredag 25 april 2014

En trevlig - och en irriterande sak

Fortsatt vackert väder. Nätterna är kalla men dagarna.......oj, så skönt det är. Förmiddagen började med att ta hand om några övermogna bananer. Det blev en banankaka sen fick det bli en sats skorpor när jag ändå var på G.
Jag hade sett ett recept på torsk som jag ville prova så jag tog fram 3 portionsbitar och bjöd in sonhustrun och barnbarnen. Barnen vill inte ha fisk så gärna så det fick bli pannkaka för dom. Torsken var jättegod. Den skulle tillagas i ugnen och det skulle vara stekt bacon till. Faktiskt en jättegod kombination med baconets sälta mot den milda fisken.
Den irriterande saken då? Jo, för ett par veckor sedan, så skickade jag in en insändare till Falukuriren och den har inte kommit in än. Jag ringde och ville prata med redaktören men "han är sjuk och har varit i ett par veckor". Eftersom det finns insändare i tidningen varje dag, så kan man undra vilken som sätter in dom. Mycket irriterande faktiskt.

Den trevliga saken var att jag gjorde en upptäckt i ett av landen. Den Dillpion som jag planterade i höstas har överlevt och är på väg upp. Jag trodde ett tag att den hade dött eftersom den andra pionen som jag satte ner samtidigt, har kommit upp. De kanske inte blommar i år, men jag vet då att de lever i alla fall.
Än så länge ganska liten - men ack så efterlängtad

Många plantor satte jag ut i växthuset i dag, och visst ser det härligt ut med växtlighet där i stället för ett som är alldeles tomt. Jag har mer som ska ut men nu får det räcka för i dag. Tänkte lägga mig på spikmattan en stund.
  • "En del människor är snällare än kloka." William Cowper 1731 - 1800. Engelsk skald
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar