torsdag 24 april 2014

Dagsutflykt


Som vi bestämde i går, så for vi till våran sommarstuga idag för att lägga ner bryggan i sjön. Det var jag, maken och svärfar.

Vid Flaxan som stället heter där stugan ligger, var det lika vackert som vanligt men det blåste kallt från sjön. Vi satte oss i solen och fikade medhavt kaffe och smörgås. Svärfar tyckte det var lite konstigt att jag ville sälja, men som jag sade till honom: " Jag vill komma ihåg mina minnen som det var förr. Innan det blev så väldigt många stugor runtomkring och innan det blev permanentboende i granngårdarna. Dessutom bor vi på landet, har fullt upp hemma på gården, suget att bada är inte längre så stort och hemma finns bekvämligheter som känns bra".

Nåväl, maken tog också bort plasten för verandan och nästa gång det blir ett besök av oss, då ska vattenpumpen i och det ska räfsas löv.

Efter besöket i stugan, så åkte vi in till Borlänge. Svärfar hade inte sett det nya handelsområdet så han gjorde stora ögon. Vi handlade både på Blomsterlandet och på Ö&B (svärfars älsklingsbutik) sen åkte vi till ICA Maxi och gjorde våra mat-inköp. Nu var klockan tre, och vi var rejält hungriga så det fick bli en hamburgare på Max. Därefter körde vi hem. Trötta i både fötter och huvud. Jag tror svärfar sover ovaggad i natt.

  • "Nostalgi är en fil som skrapar bort de grova kanterna från den gamla goda tiden." Doug Larson. Amerikansk kolumnist
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar