lördag 19 april 2014

Påskbilder

Jag hade tänkt att jag skulle se TV-serien "The Bible" nu när den gick igen. Jag såg den förra gången och tyckte att det var ett bra sätt att lära sig den bibliska historien. Den är våldsam så därför har man lagt den sent - 23.00 och däromkring, så nu tittar jag på avsnitten dagen efter - på datorn (SVT 1 Play). Den är fortfarande både bra och våldsam, men religion och våldsamheter är väl nåt som har hört ihop i alla tider. Tyvärr, och tvärs emot själva religionens budskap.
Påskkaktusen som blommar precis lagom i tid.
Långfredagsvädret var trist och grått...
...men inne fixade vi lite värme och sol
Påskaftonen blev det eftermiddagsfika hos sonen.
 Dottern med sambo kom också.
På verandan var det drygt 20 grader varmt klockan 17
och jag passade på att knåpa ihop några pionstöd av bambu.
  • "Avund är oförsonligare än hat." Francois de la Rochefoucauld  1630 - 1680. Fransk hertig och aforismförfattare.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar