lördag 12 april 2014

Frön med frans

Nu har jag inga småplantor inne längre. Det är så skönt när man kan ta ut det sista till blomrummet, och det blir normalt inomhus. Det var gurkan, blomkålen och astrarna som till sist fick flytta ut.  Jag tog mig själv i kragen och plockade ihop så det skulle få plats och det gick riktigt bra. Det är så lätt att bara ställa ifrån sig pytsar och annat när man inte ska vara där ute och jobba men till slut är det för mycket och då blir man tvungen att städa upp lite. Jag hittade 4 konstiga små frön. De hade som en frans runt om. Jag satte 2 st. i en kruka och nu väntar jag. Det ska verkligen bli spännande.

Jag gjorde också i ordning några krukor som jag ska ha på loppisen. Det är några grekiska hängpelargoner och några hängpelargoner som är polkagrisrandiga.
Polkagrisfärgad hängpelargon
Hängpelargon från Karpathos
Efter lunch och en stunds vila, så tog jag och bakade en sats med delikatesskorpor och en sats med kakor - Ökensand. Dom kommer jag ihåg att min mamma bakade - men hon kallade dem för skedkakor för man formar dem i en sked. Smuliga men jättegoda för smöret man bakar på är brynt och inte bara smält.
Delikatesskorpor hade jag med 1 påse till mina svärföräldrar och i torsdags när vi var där, så visade svärfar mig att burken var tom. "Mor tycker så mycket om dom" sa han. (jag vet att han också gärna vill ha någon till kaffet). Nu ska de få en påse till påsk. De är ju lätta att göra.

Som de flesta lördagar så ska jag och maken snart sätta oss ner framför TV:n och titta på V75 trav. Vi hoppas - som alla gånger - att miljonvinsten ska hamna i Hansgården.

  • "När du föddes grät du och dina vänner log. Lev så att du själv får le, medan dina vänner gråter när du dör."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar