fredag 18 april 2014

Dementi!!!

Jag måste få be om ursäkt. Det var inte, en kornknarr som jag hörde i går morse. Sonen var här i dag och sade bestämt att det inte kunde vara den.
När det gäller fåglar, så litar jag till 99 % på sonen och när han också spelat upp ett antal fågelläten, så vet jag nu att det är den större hackspetten som låter på mornarna. Egentligen - när man börjar tänka efter, så är det ju ganska logiskt också. Hackspetten har besökt vårt fågelbord i vinter så den håller väl på nu att skaffa sig en partner genom att låta som den gör.
Större Hackspett
I dag satt jag ner fröna till de Luktärtor som jag ska ha någonstans på gården. Det är det sista förutom det som ska sås direkt på växtplatsen.
Till lunchen korkade jag och maken upp den sista flaskan med Retsina från Grekland. Nu väntar vi på att kunna köpa med oss några nya flaskor när vi är på plats.
Tidigare år när våra vänner hade sin taverna, då gjorde de sin retsina själva och hade i stora träfat som vinet lagrades i.  Då köpte vi med oss hem i vattenflaskor. Nu får vi se om dom har nåt specialställe där de köper eller om de köper i affären.
I alla fall så betalade jag för att vi ska få ha 1 resväska med oss (biljetterna var annars med endast handbagage). Bodil brukar vilja ha rökt lax när jag kommer från Sverige och jag vill ha vin. Bra byte!
  • "Där det inte finns vin, där finns det inte heller kärlek." Evripides 484 F.Kr - 406 f.Kr. Grekisk tragediförfattare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar