tisdag 15 april 2014

En pirrig känsla

Vinden låg på från norr idag. När jag kom från träningen och kom till Sundet, så stannade jag och tog ovanstående kort. Det gick vitvågor och det kändes nästan lite höstlikt, men när jag kom hem till Hansgården, vid 13-tiden (det var väntjänst idag), så satt maken på vår veranda och där inne var det plus 26 grader. Riktigt,riktigt skönt.
Jag har satt ut fibertunnlar och glas på 3 av odlingsbänkarna. Detta för att försöka få upp värmen i jorden lite. Kanske kan jag i alla fall sätta ut vitlöken efter påsk.
Spetses
I går kväll satt jag och tittade på priser igen (för vilken gång i ordningen vet jag inte) till Spetses. Vi åker dit i augusti, jag och maken. Flyg kan man hitta billigt men det är sen det brakar iväg. Hotellrum och så färjan. I dag ringde jag till vår väninna som bor på ön och kanske har vi sån tur att vi kan få hyra ett hus under vår vistelse. Visserligen till ungefär samma pris som ett hotellrum, men huset ligger högt, det är lugnt och det finns en trädgård. Nu inväntar jag ett samtal från henne när hon fått tag i ägaren till huset - som bor i USA. Det är lite pirrigt, för det ska bli jättekul att komma tillbaka till "vår" ö.

  • "Alla lever vi vårt liv bara en gång; om vi ska vara ärliga, så räcker det." Greta Garbo 1905 - 1990. Hollywoodstjärna
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar