onsdag 9 april 2014

Deklarationsdags

Så här såg det ut i morse, men solen fanns där uppe och tittade svagt,svagt fram. Nu på eftermiddagen så är snön borta och det är blåa fläckar på himlen.

Jag har lämnat in Bosses papper för deklaration. Eftersom han står för huset - som är jordbruksfastighet, så är det lite krångligt, och jag känner mig lugnast om nåt proffs gör det. Visst det kostar en slant, men jag tycker att det är värt det.
Min egen kan jag fixa själv. Jag deklarerar på nätet så det är hur smidigt som helst. Sen är det bara att vänta. Enligt uppgift, så ska jag få lite tillbaka, men skam vore det väl annars. Jag - och maken med för den delen - betalar in extra varje månad för att slippa restskatt.
  • " Beskattningens konst är att plocka gåsen på så sätt att man får flesta möjliga fjädrar med minsta möjliga kacklande." Jean-Baptiste Colbert 1619 - 1683. Fransk statsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar