lördag 26 april 2014

Trädborttagning

I går, precis efter det att jag skrivit klart och publicerat mitt blogginslag, så fick jag ett mejl från tf. redaktören på insändarsidan i Fk. Hon skrev att min insändare var för lång så det var därför som de inte publicerat den. Jag kortade av den och skickade den tillbaka så nu väntar vi igen. Det som jag tog bort får jag väl skicka in som en helt ny insändare om några dar.

Maken har i flera år gått och gruvat sig för att ta bort en förädlad syren. Den har skjutit så enormt många rotskott så den har nästan helt tagit över det hörn där den stått.

I dag tog han fram det sk. snäckspelet. Band ena änden i en jättestor sten och den andra i syrenen, sen började han spela upp den. Det tog sin tid men den gav efter till slut. Då kom nästa fråga. Hur ska vi få bort den från tomten? Rotklumpen måste ha vägt flera hundra kilo.

Sonen kom och hjälpte till och med förenade krafter forslades det bort, först med 4-hjuling och vagn och sen i traktorskopan.
Vår gamla Ferguson i tjänst
Nu är det bara en stor grop kvar och jag har så smått börjat fundera på vilken sorts ros jag ska plantera där.
  • "Den tålmodige frodas och den envise vinner." Ordspråk från Färöarna
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar