onsdag 23 april 2014

Släkt- och byprat

Säsongens sista oppsittu blev av idag och den hölls här i Hansgården. De här träffarna är ett välkommet avbrott i vardagen och de är alltid lika trevliga. 2 timmars "kärringprat" det är inte dumt. Man lär sig mycket också. I alla fall vi som inte härstammar från byn - för det blir mycket gammalt släktprat och hur det var i byn förr.
Back Sven - ett av byns original
Håret blev klippt idag också och det var fantastiskt skönt. I övrigt blev det en slappar dag men jag satte i alla fall ner de sockerärtor som jag lade i blöt i går. Såg också på vädret att det skulle bli varmare på nätterna efter fredagen, så nu ska jag göra i ordning växthuset så jag kan flytta lite växter på lördag.
 I morgon åker jag och maken till sommarstugan och lägger ner bryggan och då ska svärfar följa. Han har lite svårt att ta sig för att gå ut så det kan ju vara kul för honom att få göra en utflykt. Så handlar vi lite också när vi ändå är ute.
Svärmor är på Limsjögården den här veckan så det passar ju bra, för även om hon nog gärna skulle ha velat följa med, så kan hon inte ta sig fram i skogen.

  • "Om du önskar livslång lycka - hjälp följande generation." Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar