tisdag 22 april 2014

Ogräs

I dag var det första riktiga trädgårdsdagen och det känns nu på kvällen. Ryggen värker och händerna ömmar efter alla rostaggar.

Dagen började annars med träning - ett tufft pass som blir extra jobbigt eftersom solen skiner rakt in i träningslokalen så det blir VARMT!
Hemma blinkade jag åt maken så han gick och hämtade hästgödsel i granngården. När jag fått ut den första skottkärran, så var det dags att ta sig an hallonhäcken.
Det finns en fin liten blomma som heter toppklocka och den ser ut så här:
Riktigt fin
Den är jättefin när den blommar, MEN... den är ett jäkla ogräs. Den sprider sig otroligt och den har rötter som finns överallt nere i jorden. I mitt hallonland fanns det massor av små blivande toppklockor men jag hoppas att jag nu har hejdat dess framfart lite i alla fall.
Därefter skulle det vara dynga på rosorna och då måste det ju rensas runt om dom och när det var gjort så tyckte jag att det var lika bra att klippa dom - björkarna har ju faktiskt börjat få musöron.

Nu är det ett par rosor kvar men de får vara till en annan dag. Nu tar jag kväller!
  • "Gör alltid det rätta! Det glädjer somliga människor och förvånar resten." Mark Twain 1835 - 1910. Pseudonym för Samuel Clemens. Amerikansk författare och humorist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar