tisdag 28 augusti 2012

Nattlig fasa


Jaha, nu har det hänt igen. Jag vaknar av att maken ligger i sängen och krampar. Vaf...n. Upp och ta fram den lilla asken med Glucagon - sockerlösning. Fixa till lösningen och upp och ge honom sprutan i låret.
Det tar ca. 5 minuter innan kramperna slutar och ytterligare 10 innan han är klar att prata med. Nu sitter han framför TV:n. måste vänta och se hur det blir med blodsockret. Jag har bäddat rent eftersom hans säng var sjöblöt av svett, givit honom smörgås och nu är jag klarvaken och sitter här framför datorn - en liten ventil för mig.
I morgon, ungefär samma tid som nu (kl.01.00) ska vi gå upp och göra oss klara för vår årliga Greklandsresa. Innan dess blir det lite arbete i trädgården om vädret tillåter. Det ser i alla fall ut, just nu, att det blir skapligt. Det är plus 3.9 grader ute. Jag ska ta hand om några överblommade växter som jag har i krukor och underlätta lite för dottern som ska vara här och se till huset.

Nej nu börjar jag på att gå ner i varv lite så jag ska nog ta en smörgås och sen gå upp och försöka sova lite.
nattsmörgås

  • "Alla saker är svåra innan dom blir enkla". Thomas Fuller 1608 - 1661. Engelsk prästman, historiker och författare
Vi hörs!

1 kommentar: