onsdag 1 augusti 2012

Kantareller

Fjädervallmo - 1-årig


Vi har nyss intagit en omelett med årets först plockade kantareller. Mycket gott. Där vi plockar är det lite tidigt verkar det som. Kantarellerna är lite små, men det finns många. Vi får vänta till lite längre fram i augusti. Annars har jag kantareller i frysen men det är nåt visst med att plocka, känna lukten och vara ute i skogen. Jag kan tycka att det känns lite obehagligt ibland, vi vet att det finns björn häromkring. Jag får väl locka med mig barnbarnen ut för då törs ingen björn komma i närheten - de pratar hela tiden.

I dag har jag förbättrat målningen på en del skåpluckor i köket. Vi målade ju förra året, men de luckor som man öppnar/stänger ofta, blir nötta fort eftersom de inte är lackade. Nu är det fint igen.
Maken håller på med "sin" målning - uthuset. Fint blir det men jag tror han börjar ledsna lite.
I går kväll var det fullmåne och nästan lite kallt. Det är sjutton vad mörkt det är på kvällarna, men dagen är fortfarande 17 timmar och natten bara 7 timmar. Härligt.
Sydpolen har minus 62 grader och lätt bris. Mörkt dygnet runt. Fy tusan.
Orientalisk vallmo - perenn

  • "Naturen är en läkande kraft"  Hippokrates 460 f.Kr - 370 f.Kr "Läkekonstens fader"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar