söndag 12 augusti 2012

Förberedelser

Nog är man lite konstigt funtad. Jag kom på mig själv här på eftermiddagen med att planera inför nästa sommar. Ja, inte vad vi ska hitta på att åka någonstans eller så utan vad jag ska plantera för blommor och hur jag ska lägga upp allting. Förberedelser är roliga tycker jag. I fantasin blir ju också allting så vackert och bra.
I kryddlandet ska jag ha en tuva med Koriander. Jag fick tipset idag. Vitlöken ska ner i jorden när vi kommer hem från Grekland i september, lite nya blommor i blomlådorna, med mera, med mera.
Vitlök
Koriander (Coriandrum sativum)
På den tiden jag gick i fjällen med Polarhundklubben, så tyckte jag mycket om att gå igenom färdvägen på kartan, det var nästan det allra roligaste. På kvällarna när man låg i tältet så gick man igenom nästa dag. Var det uppehållsväder så var det riktigt mysigt att ligga där, med en campinglampa, och läsa.

Idag brukar jag sitta och titta på Google map, och leta efter förmodat trevliga resrutter i Grekland. Jag har nämligen en önskan, att få resa runt med bil på fastlandet i Grekland.
Kanske kan det bli verklighet. Annars så har jag haft trevliga resor ändå - vid datorn.
  • " Det bästa med en resa upplever man därhemma, dels före, dels efter" Sigmund Graff 1898 - 1979 Tysk författare och dramatiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar