måndag 6 augusti 2012

Lycka




I morse vaknade jag med en sån där varm och skön känsla inombords. Allt kändes härligt och när jag gick och städade på övervåningen lite senare, så tänkte jag på hur fantastiskt bra vi egentligen har det. Vi är friska, någorlunda pigga, vi har mat för dagen och vi har världens bästa barn med familjer.
I bland så kommer just den där känslan och jag blir så glad varje gång. Jag hoppas bara att jag har kunnat förmedla det för de berörda. Om inte så hoppas jag de läser det på den här bloggen.

I dag tog jag reda på 3 liter hallon. Det blev sylt. Sen tog jag och bakade lite bullar. Det är alltid bra att ha om det skulle dyka upp några sugna ungar. Nåja, vi vuxna kan nog ta oss en bulle vi också.

Maken är klar med målningen av baksidan av uthuset. Nu vill han inte tänka på målning förrän nästa år. Ja, jag kan förstå honom. Uthuset är STORT!


  • " Den sanna lyckan kostar inte mycket; om den är dyr är den inte av någon bra sort". Francois René  de Chateaubriand 1776-1848. Fransk författare och politiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar