tisdag 21 augusti 2012

Köpa eller inte köpa

I dag kom en katalog från IKEA. Ja, visst mycket fint och tjusigt finns det att köpa i möbelväg men........ nej, jag är faktiskt ganska nöjd med det som finns i huset. Nya gardiner, kuddar och liknande..ja. det kan jag däremot tänka mig att inhandla. Det får bli en resa till Gävle senare i höst. Det brukar bli det. Alltid blir det nåt nytt. Värmeljus och servetter brukar vara standardinköp sen blir det väl åt annat kul. Vad sägs om en sån här bordslampa?...........Nej jag skoja bara.Just den här skulle jag aldrig ge mig till att köpa.

Jag är nog mera lagd åt det här hållet:

 
Sen får man ha loppis på det som man tröttnat på. Ja,ja det är ju bra om nån vill köpa det man själv inte vill ha. Det är ju bättre det än att öka på sopberget, men det allra bästa är väl att inte köpa nåt nytt så länge man inte har ett direkt behov. Men oj så tråkigt det blir då.
  • "En dåre kan tjäna stora pengar. men bara en klok man kan spendera dem" Engelskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar