lördag 12 maj 2012

Vetenskap

I bland är det riktigt kul att läsa tidningarna. I dagens Falu Kurir kunde  man läsa om Dinosaurier som fjärtat eller släppt sig, som man också kan säga. Det skulle ha varit starten på den globala uppvärmningen, eftersom de växtätande giganterna Sauropoderna, åt kopiöst med gräs och då gav i från sig enorma mängder av metangas, som tros ha bidragit till uppvärmningen av jordens klimat. Tio Sauropoder skulle ha kunnat producera 6,9 ton metan per år.
Sauropod
Sauropoderna var de mest spektakulära av alla dinosaurier. Deras mest iögonfallande karaktärsdrag var storleken. Dessa fridsamma växtätare var utan konkurrens de största landdjur som någonsin existerat. Det fanns gigantiska djur som var nästan dubbelt så långa som en tennisplan och lika tunga som 20 elefanter. källa Wikipedia  


" Vet du farmor att det kurrar i min mage" sa Yavanna i dag. "jaha" sa jag, "varför gör det det då"?
"Jo för att jag är hungrig och du kan kanske steka nåt åt mig"? "Eller jag kan få en smörgås med gurka på"?
Ja vad gör man? Jo man gör en smörgås med gurka på naturligtvis.
Farfar med Edvin, Noah och Yavanna
  • " Det är vetenskapens uppgift att fastslå graden av felaktighet"  Friedrich Wilhelm Nietzsche
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar