onsdag 30 maj 2012

Cupcakes

Skapligt väder. Riktigt varmt i solen men ack så kallt när den går i moln. Det är blåsten som gör det. Jag har i alla fall varit ute och fått bort lite ogräs och liljebaggar. Nu väntar jag bara på att få plantera ut mina plantor som för tillfället står i växthuset.  Det är Zinnia i olika färger, höga Tagetes, Trumpetblomma och Sommarmalva. Sen ska tomaterna och gurkan planteras i sina hinkar och så ska det väl vara klart - förutom rensningen förstås.
Har också börjat plocka ihop allt som står inne i blomrummet för maken måste fixa taket där. Nu är det glipor mellan takbrädorna så det rasar ner en massa höboss hela tiden.
I dag provade jag att göra Cupcakes - det är nästan detsamma som muffins, men Cupcakes låter tjusigare.
Halloncupcakes

Dom ska vi ha på Edvins skolavslutning så jag tar och fryser in dom till dess. Har också bakat en ny sorts bullar - kalljästa. Ska grädda dom snart.
Maken har sågat ner ett dött äppelträd och använde stubben som fäste för vårat solur. Det stod på en sten förut men det var svårt att få det att stå riktigt stadigt så därför kunde klockan visa lite hur som helst beroende på om någon vart där och vridit på det.
  • " Tiden är naturens sätt att se till så att inte allt händer på en gång"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar