måndag 7 maj 2012

Fönsterputs och TV-debatt

Brrr. Det är kyligt. Solen skiner så vackert men det blåser kallt. I går morse var det kallgrader. Det blev ju lite bättre framåt eftermiddagen men visst saknar man att kunna sitta ute och njuta utan dunjacka och toppluva.
Jag tog i alla fall och putsade ett fönster och jag måste än en gång berömma min "fönsterputsmaskin". Kärcher är namnet!
I övrigt var det en mycket lugn dag. Jag tänkte att jag skulle vara med på den "Byloppis" som ska gå av stapeln  på Kristi Himmelsfärds dag. Då blir det loppisar i både Alvik och Almo och när jag nu tänkt efter i några veckor så blir det så att jag kommer att ställa upp. Håller på för fullt och letar fram sånt som jag tänkte sälja.
På kvällen tittade vi på Tv-programmet "Mästarnas Mästare". Jättetrevligt program.

 Maken sitter just nu och ser på Partiledardebatten. Jag hör lite in i rummet där jag sitter med datorn. Jag tycker det  bara tjafsas. Jag fick så nog av detta tjafsande när jag satt i kommunfullmäktige och andra nämnder i Leksands kommun.
En del begärde ju ordet bara för att få höra sin egen röst. Så är det kanske inte i en Tv-debatt men jag klarar det bara inte längre.


  • Politiker är som krokodiler, stora i käften men saknar öro . Svenskt ordspråk
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar