söndag 27 maj 2012

Mors Dag!


Ja, mors dag, det kan man ju ta lite som man vill. Visst är det skönt att bli uppassad och kanske få en present, men jag tycker ändå att det trevligaste är när barnen kommer ihåg sin mor ändå. Kommer hem och hälsar på eller kanske till och med bjuder på mat nån gång. När jag tänker på hur mycket  jag jobbade med både "riktigt" arbete och föreningsarbete, när barnen var små, så är det nästan så jag får dåligt samvete.
Men när man sen ser att det båda barnen - som kunde reta varandra till vansinne ibland - nu är de bästa vänner, ja då blir man riktigt glad och inser att det ordnade sig på bästa sätt ändå.
Sonen Anders med Noah

Dottern Kristina med Noah

Elitloppet tog väl upp största delen av eftermiddagen men fram på kvällssidan så for jag och maken till Tibble för att uppvakta svärmor på Mors dag samt svärfar. Han fyller 91 år i morgon men vi uppvaktar i kväll i stället.
Få se om jag åker till Minneslunden i Stora Tuna kyrka i morgon. Mamma skulle nämligen ha fyllt 97 år då.
Lilla mamma - i blå blus


  • Det största brott föräldrar kan göra mot sina barn, är att ha glömt si egen barndom"   Aksel Sandemose
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar