onsdag 2 maj 2012

En trevlig dag

I dag har jag haft riktigt kul. Jag har invigt mina odlingslådor. Det blev rödbetor, sommarmorötter, dill, rädisor och gul lök. Tyvärr hade jag inga salladsfrön hemma men det finns i affärn och kommer att inhandlas i morgon liksom vintermorötter. Sen är det bara sockerärtorna kvar, och dom håller jag på att förgro. Nu stundar väntans tider för att se om mina storslagna drömmar slår in. Kanske en del frön var lite gamla men det får visa sig.
Har också börjat att plantera lite i krukor men eftersom man lovat kallare väder och ev snö så blir det bara sånt som man kan täcka eller ställa in.
Det som inte har varit så kul precis är "Jakten på de röda Liljebaggarna". Dom finns därute det gäller bara att kunna smyga sig på dem och ta dom innan dom gömmer sig i jorden.
Två Liljebaggar

Blivande Liljebaggar
Larver täckta med sin egen avföring
Har också klippt mina rosor. Är ganska mör nu, så nu får det vara för i dag.

  • "Om lyckan kommer, ställ fram en stol"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar