torsdag 3 maj 2012

Lite nytt


Nytt redskap och nya övningar, det var vad som mötte oss på träningen i dag. Våra ledare hade varit på inspirationsresa och kommit hem med nya idéer. Det nya i dag (bland gamla invanda rörelser) var en smal svajig "stång" med små tyngder i varje ände, Den skulle man hålla i en hand, och så få svaj på den och hålla i svajen i 45sekunder/arm, sen skulle man hålla den i båda händerna framför kroppen, och få svaj på den där - upp och ner. Låter kanske enkelt men det var lite knepigt, Bra för hela armen inklusive axeln samt för mage/rygg.

Vår



Vår

Efter träningen bar det sen i väg till Insjön med svärfar som skulle prova ut nya glasögon. Maken var kvar i Tibble och tog med svärmor ut på en promenad innan han tog itu med städningen. Efter att matinköpen var avklarade så beställde maken och jag pizza som vi hämtade upp på väg hem till Hansgården - enkelt och gott.

Jag hade ju ställt in mig på "skitväder" så jag kom helt av mig under eftermiddagen när solen sken från en klarblå himmel. Hade ingen lust att göra någonting, men så kom jag på......måste man det då???

  • "Den vanligaste förfalskningen: att förfalska sig själv" ElmerDiktonius
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Det dåliga vädret kom som en tursam mellandag för både dig och mig. Jag njuter av snövirvlarna utanför mitt fönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt skönt med en riktig "skitdag" emellanåt. Det känns på nåt konstigt sätt legitimt att bara slappa då.

      Radera