lördag 19 maj 2012

Loppis och ouzo

Sådär ja. Nu har det varit loppis och jag kan väl i alla fall säga så mycket som att loppis är lönsammare än trav. På raden jag totade ihop i går, så blev det 6 rätt av 7 möjliga. Vinsten - svindlande 48 friska svenska kronor!
Det blev inga jätte summor på loppiset heller, men det är roligt när man ser att folk hittar saker som de verkligen vill ha.
Få se om det blir loppis fler gånger. Man vet aldrig men det ska väl städas i flera delar av uthusen.
 Våran katt Nisse var med på min loppis och kollade i vad det var för folk som kom och hälsade på.

När vi började i förmiddags så var det riktigt gråkallt och visst kom det en skur men framåt eftermiddagen så vände vinden och det kändes riktigt ljummet och skönt. Nu ikväll är det faktiskt 15 grader och det är rekord för denna vår - tror jag i alla fall.
Nu sitter jag här och har inte lust med någonting - hockey på TV:n och det är väl inte mitt favoritprogram precis. På se vad jag hittar på. Maken kom och bjöd på ett glas ouzo och den satt fint. Inte dumt alls.
Ouzo med lite vatten
Läste just på Wikipedia att - när man dricker ouzo, så sjunger man ofta:    "Otan kapnizi oh loulas oh loulas, esi then prepi nama milas" Tyvärr kan jag inte den sången men jag får väl sjunga nåt annat passande.


  • " Det värsta man kan servera mig är isvatten, vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det"  Sten Broman
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar