söndag 13 maj 2012

Rip van Winkle

När jag var liten så hade vi en bok som handlade om tre små flickor, Rufsi, Tufsi och Tott . Jag kom att tänka på den när jag såg de här små blommorna i landet.
Rufsi
Tufsi
Det är  Narcissus "Rip van Winkle", en gammal sort. Från Irland av alla ställen. Den ser lite busig och rufsig ut och därför kom jag att tänka på den gamla boken. Mycket lättodlad. Den sprider sig gärna och är inte så hög ca. 20 cm.
Jag hade tänkt att vara ute i trädgården lite i dag, men det har varit så kallt så det var inte speciellt inbjudande.
Har ställt i ordning saker till Loppmarknaden och det blev mer än jag trodde från början. Jag hade tänkt mig att ha sk "Bakluckeloppis" i min bil uppe vid byns majstång, men det blev ändrade planer. Nu får det bli hemma i uthuset. Där kan jag ställa upp ett stort bord och det är under tak. Det går att öppna portarna både ut mot vägen och in mot gården så det passar perfekt.


  • " Allt har sin skönhet, men det är inte alla som ser den"  Konfucius 555 f.Kr - 479 f,Kr kinesisk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar