tisdag 22 maj 2012

Sol,sol,sol

Just nu känns det som jag gått igenom en stenkross. Det har varit trädgårdsarbete och brödbak hela dagen. Ja, så var det träning i morse också. Jag säger som min gamla arbetskamrat på Siljansnäs Hotell . " Åh, jag är så trött, jag har jobbat ända sen jag började".
Men visst är det en skön trötthet när man vet att man uträttat nånting. Nu vill man så mycket. Plocka ut alla blommor och plantera ut plantorna, men nånstans i bakhuvudet så finns en varningsklocka att det kan bli frostnätter och då gäller det att ha blommorna samlade så det går bra att täcka över.

Riktigt bra bild
Maken tog och gjorde ren dammen och upptäckte en liten groda, så nu är det både en stor och liten som man ska hålla utkik efter när man rensar. Huvva.

Nu ska jag gå och lägga mig på spikmattan ett tag.

  • " Har man inte solen får man göra en"  Victor Hugo
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar