onsdag 12 augusti 2015

Små, små tecken

Man kan börja ana att hösten närmar sig på flera olika sätt. Inte bara att försäljningen av jaktkort kommer igång. Idag kom två tranor flygandes över och trumpetade. De förbereder sig kanske för sin flytt söderut och flyger nu runt och samlar ihop sina kompisar. Vad vet jag.
Svalorna har börjat att sitta på telefontrådarna. Det om något är ju ett tecken.
Men än är det varmt och skönt och det är bara att passa på att njuta. Intresset för att vara ute i trädgården och jobba har avtagit. Det gör det varje höst. Fast det är roligt att planera inför nästa år.
Jag tog upp min potatis häromdagen. Bladen visade tecken på mögel så det var lika bra att ta upp den innan det spridit sig ner till knölarna. Jag tog också och gallrade bland mina morötter och sen njöt vi av nykokta primörer med smör och flingsalt. Det är gott det.

 
 
De små petuniorna har jag planterat själv med den fina solrosen är det nog nån liten fågel som petat ner. Jag har inte hjärta att ta bort den.
  • " Den största glädjen i livet ligger inte i att aldrig falla, utan att resa sig varje gång man faller." Nelson Mandela 1918 - 2013. Sydafrikansk advokat, politiker och statsman: Sydafrikas president 1994 -1999
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar