torsdag 27 augusti 2015

Födelsedag och kryckor

Svärmor fyller 91 år idag. Jag och maken passade på att gratulera när vi var där idag och städade och handlade. Vi drack kaffe och åt tårta, det tycker hon om sen fick hon gå in och vila på soffan - det tycker hon också om.

Har haft fruktansvärt ont i knät idag, varför det vet jag inte men jag tog i alla fall fram mina gamla kryckor, bara för att konstatera att det inte är nån lätt sak att gå med sådana. I alla fall inte om man ska göra nåt. Bära nåt eller så.
I min packning till semestern, har jag lagt i en tom förpackning av ett speciellt plåster. Vi köpte det nere på Thassos när maken fick ont i ryggen. Det är ett värmeplåster och det blir faktiskt väldigt varmt inunder. Om vi kan få tag på sådana, så ska jag sätta på ett på knät så vore det väl själva den om inte det ska bli bättre.
  • Eld bränner när du trampar på den, det må vara med avsikt eller ej."
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Åh synd om dig! Har hört att man inte ska ha värme på inflammation, kolla upp det så det inte blir tokigt. Kram

    SvaraRadera