onsdag 26 augusti 2015

Besöksmål

 


Det kom regn i natt - 10 mm. Inte mycket men tillräckligt för att det skulle kännas lite friskare ute.

Mitt knä är något bättre. Det är väl tack vare "medusinen" förstår jag.  Jag åkte ju och tränade i tisdags och det var väl inte så välbetänkt eftersom knäet ska vila. Nu avbokar jag nästa tisdag och sen är vi på semester 1 vecka. Då blir det vila!

Jag har tittat på lite besöksmål nere på Kreta och vill bland annat, gärna åka till klosterruinen Arkadi, där 964 greker - rebeller, kvinnor, barn och munkar - tog kollektivt självmord år 1866.
De tände på det krutförråd som fanns inne i klostret eftersom turkarna annars skulle ha fått tag i det.

Entrén till Arkadi klosterruin - Kreta

Fina små vattenfall
En akvedukt
Ett annat ställe är byn Argiropouli. En by med mycket vatten och grönska. Helt fantastiskt fin.
Vi får se vad det blir. Vi är ytterligare 3 personer som ska tycka.
  • "Det värsta man kan servera mig är isvatten. Vatten är giftigt. Det visste redan Jesus. Han förvandlade vattentill vin så fort han fick syn på det."  Sten Broman 19020- 1983. Svensk tonsättare och programledare i TV.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar