tisdag 18 augusti 2015

Broderi och nyttiga grönsaker

Det varma vädret bara fortsätter och skönt är det. Var på träning i förmiddags och det var ju svettigt men efter en dusch och en kopp kaffe så känns det väldigt bra.
Hemma höll maken på att köra gården med en liten vägskrapa. Han kör efter 4-hjulingen. Som tur var så fick han hjälp av sin kusin Christer så det flöt på riktigt bra.
För att vänja oss lite till grek-maten, så bjöd jag på en Stifado med tomatsallad och tsatziki. Christer och hans fru Lola åker ju tillsammans med oss och det gäller att vara förberedda. Tyvärr fick vi hoppa över Retsina vinet men det tar vi igen om ett par veckor.

Jag gjorde klart ett broderi idag. Ett riktigt petgöra. Jag har broderat på ett tygstycke som vår granne Siv nu ska sy ett förkläde av. Sen ska det lämnas till syföreningen. Få se vad jag ska hitta på nu då.
En äppelkvist
Yavanna var här för nån dag sedan och prov-åt en morot och några ärtor. Då sa hon att jag hade några saker som hon tyckte var fina men som hon inte gillade. Det var: sallad, det där gröna (rotselleri och palsternackor) lök och gräslök men hon tyckte i alla fall att det var fint.


Morot och sockerärtor det är gott och nyttigt
Måste bara få visa er den här bilden på katten Nils´
första tid i Hansgården.

  • "En ledare är bäst när folk knappast vet att han finns, inte lika god när folk lyder och hyllar honom och dålig när de avskyr honom." Lao-Tse 604 f. Kr - 531f. Kr. Kinesisk filosof och författare till taoismens heliga bok.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar