måndag 24 augusti 2015

Friidrottsskada

I dag har jag varit med om en konstig sak. Jag ringde till Vårdcentralen angående mitt onda knä och kan ni tro.....jag fick en tid i eftermiddags. Helt otroligt.
Jag fick en jourtid och läkare var Per "Pliggen" Andersson som har idrottsskador som specialitet. .
Jag fick reda på att jag har en typisk friidrottsskada!!! En inflammation i en övergång mellan muskel/sena som kommit av en för stor belastning. Nu ska jag äta medicin mot inflammationen och sen ska jag tala med en sjukgymnast om hur jag ska kunna stärka muskeln.
Det var ganska skönt att höra för jag hade fått för mig att det kunde vara artros och det hade ju inte varit så kul.
  • "För de flesta människor är förnuft inget annat än deras egna meningar." Josef Stalin 1880 - 1953. Rysk diktator.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar