torsdag 13 augusti 2015

Limpa i papper och snabba ryck i trädgården

Jag bakade matbröd efter ett nytt recept idag. Limpa i papper. Den håller fortfarande på att gräddas, men det är roligt att prova nåt nytt. I samma tidning såg jag att man kan baka små minilimpor - 1 limpa till varje kuvert - om man har middagsbjudning. Det fanns plåtar med avlånga små hål där man lade degämnet och vips så hade man små - jättefina limpor. Det finns så mycket fiffigt så det är inte klokt.
steg4
Papperslimpa
utvald
Minilimpa
 
 
Jag nämnde för maken i går, att jag ville ta bort två gama risiga rosenbuskar. Det är gjort nu! Han grävde och hackade runt om i går kväll och idag har han dragit upp dom med traktorn - vår gamla trotjänare. Nu blir det dels luftigare och dels lättare att klippa gräsmattan.

Själv har jag så himla ont i ett knä. Jag vet inte vad jag gjort men det kan komma från mina problemfötter. Konstaterade i alla fall att reklamen för Voltaren den ljuger. Det går inte på 10 minuter att bli smärtfri, men det hade ni säkert också listat ut.

  • " Med lögn kan du kanske ta dig framåt i livet, men du kan aldrig vända åter." Ryskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar