söndag 30 augusti 2015

En bit mot ett mål

Skogsaster (Aster divaricatis)

Planeringen inför nästa trädgårdsår är i full gång. Det är riktigt roligt. Ungefär som att sitta och läsa kartan före en resa.
Nu är jag väldigt spänd på hur min vita rabatt kommer att bli. Blev lite fundersam häromdagen när en Phlox slog ut i det nyrensade landet - och den var illröd!! Nåja jag hittar väl en annan plats åt den.
En av damerna på vår oppsittu - Gull-Britt, har lämnat en massa trädgårdstidningar som jag suttit och tittat i. I dag hittade jag en jättefin blomma som jag ska försöka få tag på när jag kommer hem från semestern. Det är en Skogsaster, sen väntar jag på en vit marktäckande ros som ska komma när som helst. Det är en Polyantharos som heter" Katharina zeimet"


Polyantharos (Katharina zeimet)
Jag har dessutom beställt tulpaner som ska ner för att sen förhoppningsvis blomma i vår.
Tulpan Blue Parrot & Spring Green. Du får 7+7 stora lökar 12/+. Beställ dina tulpanlökar lökar på nätet hos Klostra.
Tulpan (Blue parrot och Spring green)

Fosteriana-tulpanen Purissima och tazettnarcissen Geranium
Narciss (Geranium) och Tulpan
(Purissima)



  • "Nog finns det mål och mening med vår färd, men det är målet som är mödan värd." ur Karin Boyes dikt från 1927 från "I rörelse" från "Härdarna"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar