onsdag 19 augusti 2015

Jobbet börjar

Idag börjar jobbet. Inte så farligt som det låter, men ändå ett åtagande som låser upp.  Det är Församlingsrådet som jag menar. Möten varannan månad låter väl inte som en direkt belastning men om man inte tycker att mötena ger tillbaka det som man önskat, utan att det är en massa tragglande om saker som vi sen inte får vara med och bestämma om, det tycker jag är det tråkiga.
Att vi sen har en jättetrevlig präst och att de allra flesta ledamöter också är trevliga, det får man ju lägga på plussidan.
Idag kände jag att jag måste vattna. I alla fall landen. Eftersom jag har flyttat en del växter samt fått en del nya, så var det behövligt. Nu såg jag att det skulle kunna bli lite regn i nästa vecka, men det var inte mycket. Men vad vet man, det kan ju kanske ändra sig.
  • "När man vill ha något sagt i politiken så vänder man sig till en man. Vill man ha något gjort så vänder man sig till en kvinna."Margaret Thatcher 1925 - 2013. Brittisk politiker. Premiärminister 1979 - 1990.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar