lördag 15 augusti 2015

Överraskning

I går eftermiddag när jag satt vid datorn och skrev gårdagens blogg, då hörde jag en bil köra in på gården. "Jaha, ytterligare en som ska köpa jaktkort", tänkte jag. Det knackade på dörren och jag gick dit. Därute på gården stod en kille som jag jobbade med för väldigt många år sedan. Peter Knudsen. Han var ute på en roadtripp i nostalgins tecken och hade varit i Tällberg och hälsat på de två personer som finns kvar på Dalecarlia.
Vi satt och pratade gamla minnen, sonhustrun Malin kom över och sonen stannade till när han kom från jobbet. Vi arbetade allihop tillsammans på Hotel Dalecarlia under en period.

Många glada skratt blev det men också mycket funderande. "ja, men du kommer väl ihåg hon som jobbade i servisen, hon den blonda med det konstiga skrattet"? " Men vad var det hon hette nu igen"????? Mycket sånt prat blev det. Vissa personer kom vi på vad de hette, men andra funderar vi på än.
Det var en mycket trevlig överraskning så där på fredagseftermiddagen.
 
 
 
  • "En överraskning är den största gåva livet kan ge oss." Boris L. Pasternak 1890 - 1960. Rysk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar