söndag 2 augusti 2015

Amatörteater

På dagens program stod ett besök i Sätra by utanför Insjön. Närmare bestämt hemma hos familjen Johansson.
På deras gårdstun spelade man nämligen upp en "modern" föreställning av den förlorade sonen.
Det var Missionsförsamlingen i Insjön som stod för spelet. Det var duktiga amatörer som gjorde en riktigt bra företällning. Regnet kom mot slutet av spelet, men som på beställning slutade det och solen kom fram precis när den förlorade sonen kom tillbaka till gården och fick sin fars förlåtelse.
Publiken satt under tak, så oss gick det ingen nöd på mer än att det blev lite kyligare när det började regna.

I övrigt så har det varit en mycket lugn dag. Har inte gjort så mycket för jag sov ganska dåligt i natt. I granngården vistas för tillfället en kille som verkar älska att köra sina bilar på tomgång - länge. När jag gått och lagt mig vid 10-tiden i går, ja då gick en bil på tomgång. Jag blev tvungen att stänga fönstret men det hördes ju ändå. Klockan 4 vaknade jag av att det kom en bil alldeles utanför huset så jag gick upp och tittade. Jodå, det var han och hans flickvän. Han parkerade på gården och lät bilen gå på tomgång i flera minuter. Till och med Back Einar som bor flera hus bort, vaknade av bilen. Fortsätter det får jag nog lov att knalla iväg ut och säga till.

Jag har gått och tittat på min nyrensade rabatt. Den som jag inte velat sett på tidigare. Nu känns det som en sten släppt från mina axlar.


  • "Du kan aldrig planera morgondagen med hjälp av det förflutna." Edmund Burke 1729 - 1797. Engelsk politiker, författare och filosof.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar