lördag 1 augusti 2015

Rabattrensning

Jag fick hjälp av maken idag när jag började med min mardrömsrabatt. Det var tur det för annars hade jag nog behövt flera dagar på mig.
Nu är den uppgrävd, en del plantor slängde vi, en del fick stå kvar och en del flyttades. Nu är det väldigt mycket plats men vi får väl göra ett besök på någon fin plantförsäljning (tex Bäsna), så ska vi nog kunna fylla upp den - i alla fall till en del. I den främre delen ska jag sätta ner lökar och det måste göras senare i höst.
Nu har jag legat 45 minuter på spikmattan och ska snart duscha. Sen är man som en ny människa.
Så här ser man ut på ryggen efter ett "ligg" på spikmattan
Eftersom solen sken idag, så åkte vi till Tibble och klippte gräsmattan där. Det har ju regnat när vi varit där tidigare så den var väldigt lång. Maken krattade ihop gräset och vi tog hem det till våra höns. Det är en delikatess för dom.
 
  • "Alla sjukdomar blir så småningom en: ålderdomen."  Ralph Waldo Emerson 1803 - 1882. Amerikansk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar