måndag 31 augusti 2015

Förberedelser

Äntligen kom dagen när jag kunde klippa mig. Jag har de tre senaste veckorna varit fruktansvärt irriterad över min lugg som bara ramlade ner i ögonen men jag hade beställt tid för klippning tidigare så då fick jag väl stå ut. Nu känns det mycket bättre.
Lång lugg - obehagligt
Jag har plockat lite med mina stora utomhuskrukor idag. Flera kunde jag tömma på komposten eftersom de var nästan överblommade sen har jag försökt att sätta ihop dom lite för att underlätta för dottern som kommer och ser till hus och blommor. Vattna ute kanske hon inte behöver som det ser ut, men man vet aldrig.
Sonhustrun Malin skall mata höns och ta in post och det slår mig än en gång vad vi är lyckligt lottade som har våra barn med familjer så nära. Det är guld värt.

Puss!!!
  • "Att slå ihjäl tiden, detta monster, är vår allra vanligaste och mest tillåtna sysselsättning." Charles Baudelaire 1821 - 1864. Fransk författare med pessimistisk livssyn.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar