fredag 14 augusti 2015

Finväder

Högsommarvärme! Vaknade av att fåglarna kvittrade utanför fönstret klockan 5. Det var lite skillnad det mot när tranorna trumpetade för ett par morgnar sedan.
Min kusin Mats kom förbi på förmiddagen och vi kunde sitta ute under äppelträdet och fika. Inne på verandan var det för hett.
Fikastund under äppelträdet
Efter lunch kom det en lastbil och lämnade ett paket till Hansgården. Det var några
plantor - vita sorter, som jag ska ha i den nyrensade rabatten.

Jag frågade maken om han var väldigt upptagen och han såg nästan förskräckt ut. Han förstod att jag hade något på gång. Det var inte så farligt, jag ville bara att han skulle ta ner en av portalerna in i trädgården.
Nu är det så öppet och fint men det blev nästan lite tomt.

Det kan ju vara bra att minska ner på en del saker OM man skulle vilja investera i en robotgräsklippare en dag.

Vi fick ett brev angående fiber idag. Från ett bolag som heter IP-ONLY DALARNA. Jag har pratat lite med sonen om det här och han säger att priset är så bra så det är absolut inte något att fundera på. Ett stabilt och bra företag. Efter en snabb uträkning kom jag fram till att om jag betalar av 420 kronor i månaden i 5 år (totalpriset är 19.900), så "tjänar" jag runt 600 kronor varje månad. (Boxer, bredband och fast telefoni).  Inte illa va?
  • "Inte är jag ung och arg längre, men vad är det för fel på att vara medelålders och jävligt irriterad." Ronny Eriksson.  Norrbottning
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar