söndag 16 november 2014

Utflykt och bak

Jag tog en tur upp i skogen idag. Jag plockade mossa och lite olika kvistar, tall, gran och en. Tänkte binda ett par dörrkransar. Jag är inte så mycket för att pyssla med sånt där, men jag tänkte i alla fall göra ett försök.
Det var tyst i skogen. Undrar om en riktig storstadsbo kan uppskatta den tystnaden eller om han/hon tycker att den är jobbig? Jag njuter av den i alla fall, men jag kommer ju bara från Borlänge.

På eftermiddagen så bakade jag det sista till syföreningens auktion - saffransskorpor. Dom står nu i ugnen och ska torka.

Jag har också gjort i ordning inför morgondagens bak. Alla ingredienserna är ihop plockade och lunchen är förberedd. Dottern bakar på förmiddagen och jag följer upp efter förmiddagens symöte klockan 12. 
  • "Den eviga tystnaden i det ändlösa rummet gör mig så rädd." Blaise Pascal 1623 - 1662. Fransk matematiker och filosof. 
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Det är jag som är pappa till texten på skylten. Tyvärr blev den felstavad. Det ska vara Strupkvarn. Fint att texten rödmålats. Av Bosse? Tack för det.

    SvaraRadera