torsdag 27 november 2014

Adventspyssel

Jag såg en stund på ett "Gokväll"-program häromkvällen och där hade dom bakat kakor. Recepten fanns på webben så jag gick in och kollade. Det var en hel del mumsigt och idag efter vårt besök på vårdcentralen, så blev det dags för lite bakning och lite annat adventspyssel. Övervåningen är nästan klar med stjärna och adventsstakar. I morgon tar jag nedre våningen och verandan. Det tar ju lite tid eftersom man vill städa av lite samtidigt och plocka undan blommor som inte ser så roliga ut.
I dag blev det 3 limpor och 2 sorters kakor bakade, och jag har även förberett för bak av kavring. Delar av degen är hoprörd och ska nu stå till i morgon då resten ska i och sen gräddas. Det ska bli spännande att smaka om det blir bra. Kavring är så gott till inlagd sill tycker jag.
så här fint hoppas jag mitt bröd ska bli
Nu ska jag inte göra mer idag utan sätta mig ner och läsa tidningen Land som kom idag.

  • "Jag hatar den okunniga hopen och håller den på avstånd." Quintus Horatius Flaccus - Horatius   65 f.Kr. - 8 f-Kr. Romersk skald
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar