fredag 28 november 2014

Diverse pyssel

I dag blev det lite sovmorgon och det var jätteskönt. Sen var det bara att börja fixa med adventsstakar o dylikt. Det är roligt att ställa fram dom och det blir så fint när de lyser, men sen är det lika skönt att ta bort dom, när det blir så dags.
Under tiden jag städade, så hade jag en gryta med Pulled pork i ugnen. Den ska ju stå i 4 timmar så det är bra att ha nåt annat och pyssla med medans man väntar. Jag tog också itu med kavringen som jag förberedde i går. Om en liten stund så ska den in i ugnen.

Som jag befarade. så blev jag inte klar med allt i dag men det blir ju en dag i morgon också. Då ska maken  och andra Almo-gubbar iväg och hämta byns stora adventsgran samt sätta lampor i den. Det blir fint det.
Det här är inte Almos gran
  • "Försök inte följa den väg de vise vandrat, sök vad de sökte." Matsuo Basho 1644 - 1694. Japansk poet
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar