onsdag 26 november 2014

Trevligt möte

Jag har varit i Borlänge hela dan idag. Det var nämligen så att jag hittade på en gammal skolkamrat på Facebook, en skolkamrat som jag inte sett på ca 30 år - och då som hastigast på en tågstation. Vi gick på Snöå Lanthushållsskola tillsammans år 1965, och bodde mer eller mindre tillsammans under ett år. Efter skolan gick våra vägar åt olika håll och på de återträffar som skolan haft har vi aldrig kunnat vara närvarande samtidigt på grund av jobb och annat.
Snöå Lanthushållsskola
I dom här rabatterna har man legat  och rensat
Nu var det äntligen dags att ses. Vi bestämde på FB att vi skulle träffas i Borlänge eftersom hon bor i Ludvika och då skulle det bli mitt emellan liksom. Det var jättekul! Oj vad vi pratade och gick runt i affärer, fikade, åt och fikade igen. Ibland kändes det som vi gick på skolan bara för några år sedan.
Men vad man blir trött av att gå runt på Kupolen, IKEA och Blomsterlandet. Det känns i hela kroppen. Kul var det i alla fall.
I morgon blir det Tibble och sen ska jag och maken till vårdcentralen och få varsin vaccinationsspruta mot lunginflammation, sen ska jag börja förbereda för advent och det ska bli riktigt roligt.

  • "Åsikter är som spikar, ju mer man hamrar på dem desto hårdare sitter dom." Alexander Dumas d.y 1824 - 1895. Fransk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar