tisdag 18 november 2014

Demens och monsteröga

I dag hade väntjänsten anordnat en föreläsning om demens. En demenssköterska från Leksand fanns på plats i prästgården och berättade för oss om hur man kan märka av en begynnande demenssjukdom. Hur olika de demenssjuka kan reagera och agera och sist men inte minst, hur man bemöter och umgås med en person som har en demensdiagnos. Intressant.
Tröttheten har kommit tillbaka till mig. Antagligen är det bristen på sol. Jag vet inte. Har fått en blodutgjutning i ena ögat, där ögonvitan är knallröd. Yavanna tyckte i går när vi bakade, att jag såg ut som ett monster, och det kan nog stämma. Det gör inte ont men kliar lite. Hoppas bara att det inte utvecklar sig till en liknande ögoninflammation som jag hade för ett år sedan. Det kan jag gott vara utan.

  • "Vad är egentligen en lögn? Bara sanningen på maskerad." Lord Byron 1788 - 1824. Engelsk diktare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar