måndag 10 november 2014

Att ha roligt

I dag har vädret varit sånt att jag blev tvungen att gå in på datorn och kolla när solen gick upp - om den över huvud taget gick upp - Regndiset har legat tätt över nejden hela dagen.

Jodå, solen gick upp, även om vi inte såg det. Det gick upp klockan 07.47 och den går ner 15.39, dagen har blivit 36  minuter kortare på en vecka och ännu kortare ska den bli eftersom det inte är vintersolstånd förrän om 41 dagar.
Sommarsolståndet var den 22 juni och sedan dess så har dagen blivit 11 timmar och 26 minuter kortare.

Det är bara att försöka göra det så trivsamt som möjligt omkring sig och hitta på trevliga saker att göra. Själv funderar jag på att baka struvor nån dag, och så ska jag höra med min sonhustru om vi ska baka backubulla inför kommande vinter. 2 nya böcker har jag som ligger och väntar, 1 nytt broderi som jag ska ta mig an, så nog kan man hitta på nåt.

Jag planterade 3 nya Amarylllislökar häromdagen och det är ju trevligt. Det blev de här sorterna.
Amaryllis "Carmen"
Amaryllis "Tres chic"

Amaryllis "Picotee"
  • "Nöjen som varar för länge, upphör att vara nöjen." Drottning Kristina 1626 - 1689. Svensk regent 1632 - 1654.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar